'Drie boeken': aflevering 261: Wim Oosterlinck praat met Luc Colemont

15 oktober 2024

In de podcast 'drie boeken' praat Wim Oosterlinck elke week met boekenliefhebbers over de drie boeken die we volgens hen moeten gelezen hebben. Zijn gast in aflevering 261 is darmspecialist Luc Colemont.


Hier vind je de aflevering: https://wimoosterlinck.wpcomstaging.com/2024/10/15/drie-boeken-261-luc-colemont/

Luister hier (via Spotify): https://open.spotify.com/episode/6876QX6juu4kksSICDOQTJ?si=-sHd_pOaQ-Klc1qU1wMhPQ

"Onze papa zei vroeger thuis altijd: als je een hobby hebt, moet je beginnen met een boekje te kopen.”

De boekenkast van Luc Colemont


Luc Colemont (1957) woont in een appartement vlakbij de Meir in Antwerpen. Ik kwam binnen in een grote ruimte, waarvan de linkermuur ingenomen wordt door een glazen kast met honderden miniatuurauto’s: zijn collectie mini-Alfa Romeo’s. Ernaast een boekenkast.

Luc Colemont is darmspecialist en oprichter van de vzw Stop darmkanker. Hij werd bekend door zijn lezingen en zijn campagnes om mensen aan te zetten zich te laten onderzoeken om darmkanker tijdig op te sporen. Hij vertelt in deze podcast hoe het Marc Coucke was die ervoor zorgde dat hij zich volledig op de vzw kon toeleggen. De vrouw van Luc Colemont heeft er ook mee te maken. Zij woont in Italië.

De familietrofee


We gingen aan de glazen livingtafel zitten om te praten.

Hij vertelt dat hij van boeken houdt die er mooi uitzien, hij vertelt over de lezingen die hij geeft en hoe hij zijn doel probeert te bereiken; het gaat over zijn vader die jong stierf in een vliegtuigongeval, en de impact die dat op zijn eigen leven heeft.

Barack Obama


De drie boeken van Luc Colemont zijn:

1. Björn Joos: De familietrofee

2. Barack Obama, Bruce Springsteen: Renegades - Born in the USA.

3. Carmine Gallo: De kracht van storytelling

Luister hier naar de podcast: https://wimoosterlinck.wpcomstaging.com/2024/10/15/drie-boeken-261-luc-colemont/

Wil je de nieuwsbrief ontvangen? https://wimoosterlinck.substack.com

Wim Oosterlinck

De kracht van storytelling